Funkcjonalności wspomagające bezpieczeństwo informacji
W programach ASYSTENT, ASYSTENT (mini) i NNR-Pro zostały zaimplementowane ważne funkcjonalności ułatwiające spełnienie organizacyjnych reguł dotyczących bezpieczeństwa informacji. Umożliwiają one:
- selektywny dostęp użytkowników do programu na podstawie odpowiednich mechanizmów uwierzytelniania;
- selektywny dostęp użytkowników do funkcji programu w oparciu o wykaz przydzielonych uprawnień;
- monitorowanie regularnych zmian hasła przez użytkowników i wymaganie określonego poziomu bezpieczeństwa hasła;
- oznaczanie każdego zapisu bazy danych informacją o użytkowniku, który jako ostatni zmieniał treść zapisu oraz dacie i czasie przeprowadzenia tej zmiany;
- dołączanie do każdego zapisu bazy danych sumy kontrolnej umożliwiającej weryfikację autentyczności zapisu;
- ewidencjonowanie sesji, podczas których użytkownicy korzystali z programu;
- ewidencjonowanie operacji, jakie w programie wykonywał każdy z użytkowników;
- ewidencjonowanie zdarzeń krytycznych (błędy obsługi, błędy techniczne, błędy programu), jakie zaistniały podczas pracy danego użytkownika;
- monitorowanie komunikacji z serwerem SQL;
- monitorowanie zmian w zbiorach informacji umożliwiające odtworzenie historii zmian – proces monitorowania zmian można określić jako nadzorowanie integralności informacji;
- automatyczne archiwizowanie bazy danych na koniec dnia, po zakończeniu pracy ostatniego użytkownika;
- rozróżnianie opisów w odniesieniu do informacji udostępnianej i nieudostępnianej w dokumentacji skierowanej poza firmę np. w programie NNR-Pro rozróżnianie opisów podjętych działań na zewnętrzne (udostępniane) i wewnętrzne (nieudostępniane) w dokumentacji skierowanej poza firmę.