Firma DMS-Komputery jest producentem oprogramowania specjalizującym się w opracowywaniu rozwiązań informatycznych adresowanych do firm produkcyjnych oraz usługowych, poszukujących narzędzi wspomagających zarządzanie firmą (MRP, ERP, CRM, QMS, DMS) oraz zainteresowanych budową pozytywnych relacji z klientami.
Rok założenia 1991
Tu jesteś: Strona główna DMS-Komputery Pytania i odpowiedzi
  • Pytania i odpowiedzi

Problemy związane z używaniem programu mogą wynikać z błędnego funkcjonowania programu, być konsekwencją złego funkcjonowania sprzętu, spowodowanego jego awarią albo niewłaściwą konfiguracją lub wypływać z odmiennej, od założonej przez twórców programu, interpretacji przez użytkownika działania programu (w tym niewłaściwej konfiguracji programu i niezgodnego z przeznaczeniem wykorzystania pól bazy danych). Niewłaściwa interpretacja przez użytkownika działania programu może wynikać z nieuwzględnienia w programie, zastosowanego przez użytkownika sposobu obsługi programu. W takich przypadkach po zgłoszeniu problemu, działanie programu zostaje uściślone tak by uwzględniać lub nie zezwalać na taką obsługę. Informacje na temat takich problemów można znaleźć na stronie zatytułowanej „Aktualności”, opisującej między innymi zmiany wprowadzone w poszczególnych wersjach programu.
Poniżej opublikowane zostały odpowiedzi na najczęściej zgłaszane pytania dotyczące oprogramowania, oferowanego przez firmę DMS-Komputery.

Najczęściej zgłaszane pytania:

  • ASYSTENT - Zintegrowany System Wspomagający Zarządzanie Firmą

    1. Dlaczego podczas wybierania danych kontrahenta do rejestru VAT, nie widzę w kartotece kontrahentów danych kontrahenta?

      Podczas wybierania danych kontrahenta do rejestru VAT, w kartotece kontrahentów widoczne są dane tylko tych kontrahentów, których status jest zgodny z rodzajem rejestru VAT, tak wiec np. podczas edycji rejestru zakupów nie są widoczne dane tych kontrahentów, których status został określony jako 'odbiorca'.
  • ASYSTENT(mini) - Program Wspomagający Zarządzanie Małą Firmą

    (lista jest pusta)
  • NNR-Pro Nadzorowanie niezgodności/reklamacji

    1. Dlaczego podczas uruchamiania programu zgłaszany jest komunikat „Wymagane odtworzenie kopii bazy danych. Parametry: Nie udało się odnaleźć pola 'Wartosc'”?

      Komunikat występuje tylko podczas uruchomienia programu (w wersji 1.04.002) na komputerze z systemem operacyjnym Windows 7 w wersji 64 bitowej Home Premium. Ten system operacyjny, po instalacji nie ma poprawnie ustawionych niektórych parametrów językowych. By przywrócić prawidłowe ustawienia należy uruchomić „Panel sterowania” kolejno wybrać kategorie „Zegar język i region”, „Region i język”, na zakładce „Formaty” kliknąć przycisk „Ustawienia dodatkowe” a następnie kliknąć kolejno przyciski „Resetuj”, „Ok” i ponownie „Ok”
    2. Jak uruchomić wybraną funkcję analiz?

      Podczas uruchomienia programu na komputerze z systemem operacyjnym Windows 7, po wywołaniu funkcji analiz, wyświetlane okno ustalenia warunków analizy jest wyższe od wysokości ekranu. By na ekranie widoczny był przycisk uruchomienia analizy należy zmniejszyć wysokość i przesunąć w górę okno ustalenia warunków analizy (opisana sytuacja występuje tylko do wersji 1.04.002).
  • Faktury

    1. Jak wprowadzić do wystawianej faktury VAT nową pozycję?

      Operację wprowadzenia nowej pozycji na fakturę VAT można wywołać np. poprzez menu kontekstowe tabeli zawierającej informacje o pozycjach faktury VAT.
      Jeśli w danej chwili skupienie posiada tabela pozycji, najprościej jest wywołać operację dopisania nowej pozycji naciskając klawisz [Ins] (inne skróty klawiszowe to: [Ctrl]+[Enter] - poprawienie pozycji i [Ctrl]+[Del] - usuniecie pozycji).
    2. Dlaczego nie widzę efektów zmiany maksymalnej liczby miejsc po przecinku dla jednostki miary?

      Zmiana w parametrach maksymalnej liczby miejsc po przecinku dla jednostki miary, nie wpływa na dotychczas wprowadzone pozycje faktury VAT.
      By zmiana definicji jednostki miary odniosła skutek na dotychczas wprowadzone pozycje faktury VAT, należy dla pozycji dotyczących zmienionej jednostki miary, ponownie wskazać (tą samą) jednostkę miary. Nastąpi wówczas powtórne przekazanie do danej pozycji faktury VAT informacji o jednostce miary i ewentualne zaokrąglenie ilości stosownie do maksymalnej liczby miejsc po przecinku.
  • Pozostałe pytania

    1. Dlaczego podczas uruchamiania programu zgłaszany jest komunikat „Nieprawidłowa ścieżka dostępu do bazy danych Nie można nawiązać połączenia z bazą danych. Unknown database. Alias: ... (10014)”?

      W miejscu „...” widoczna jest nazwa aliasu np. ASYSTENT.
      Komunikat występuje tylko podczas uruchomienia programu pracującego z motorem BDE, zainstalowanego na komputerze z systemem operacyjnym Windows 7 w wersji 64 bitowej. Ten system operacyjny, po instalacji motoru BDE, tworzy w folderze systemowym „Użytkownicy” („Users”) dla użytkownika zalogowanego w systemie operacyjnym, lokalną kopię pliku konfiguracji motoru BDE, przysłaniając tym samym plik zawierający ustawienia konfiguracyjne motoru BDE określone w trakcie instalacji. By rozwiązać ten problem wystarczy usunąć kopię pliku konfiguracji motoru BDE ze ścieżki „C:\Users\{nazwa użytkownika}\AppData\Local\VirtualStore\Program Files (x86)\Common Files\Borland Shared\BDE„.
    2. Dlaczego podczas uruchamiania programu zgłaszany jest komunikat „Ścieżka dostępu do bazy danych nie jest prawidłowa (C:\Baza\...). W tej sytuacji dalsza praca programu jest niemożliwa!”?

      W miejscu „...” widoczna jest nazwa folderu np. ASYSTENT_mini.
      Komunikat występuje tylko podczas uruchomienia programu pracującego z motorem BDE, zainstalowanego na komputerze z systemem operacyjnym Windows 7 w wersji 64 bitowej. Ten system operacyjny, po instalacji motoru BDE, tworzy w folderze systemowym „Użytkownicy” dla użytkownika zalogowanego w systemie operacyjnym, lokalną kopię pliku konfiguracji motoru BDE, przysłaniając tym samym plik zawierający ustawienia konfiguracyjne motoru BDE utworzony podczas instalacji motoru BDE. Wskutek tego wymagane przez program ustawienia konfiguracyjne dla motoru BDE zostają wprowadzone przez instalator do niewłaściwej kopii pliku. By rozwiązać ten problem należy kopię pliku konfiguracji motoru BDE ze ścieżki „C:\Users\{nazwa użytkownika}\AppData\Local\VirtualStore\Program Files (x86)\Common Files\Borland Shared\BDE„ przenieść do folderu, w którym został zainstalowany motor BDE („C:\Program Files (x86)\Common Files\Borland Shared\BDE\”).

Jeśli nie odnalazłeś odpowiedzi na pytanie dotyczące funkcjonowania oprogramowania opisanego w serwisie „dms-komputery.pl”, prześlij pytanie a uzyskasz odpowiedź.

Prześlij pytanie

Prześlij pytanie

 
Warto przeczytać:

Nasza maksyma:
Najpierw przetestuj, potem inwestuj.

Poznaj szczegóły...

Polecamy:

O firmie | Aktualności | Oferta | Pytania i odpowiedzi | Współpraca
Strona główna | Mapa serwisu | Kontakt

Copyright © 2005.. DMS-Komputery: Elektronika i Informatyka. Wszelkie prawa zastrzeżone.